De kracht van verandering

Als jonge snaak rolde ik lang geleden via ConXioN de IT-wereld binnen. In die tijd was IT-engineer nog een fysiek niet te onderschatten job. Een 23” monitor leveren op het 3de verdiep leverde meestal een pijnlijke rug op. Printers leken gemaakt van gewapend staal, en wat toen moest doorgaan voor ‘portable’ komt niet in de buurt van het hedendaagse mobile computing.

Al wie toen ook al actief met computing bezig was, herinnert zich ongetwijfeld het irritante deuntje van de inbelmodem, het trage laden van een internetpagina, het reutelende geluid van de harde schijf in je PC, het blazen van de fans in het toestel, enz.

Alles is zoveel en zo snel veranderd.

Maar 1 oud IT-principe is altijd actueel gebleven, doorheen de jaren. IT is altijd al de drijvende kracht geweest achter verandering. Al sinds de intrede van IT in onze Vlaamse KMO’s, verwachten bedrijfsleiders en managers dat IT hun werkprocessen optimaliseert en beter maakt. Dat IT zal zorgen voor sneller werk, en de menselijke foutenmarge zal helpen minimaliseren.

Lange tijd lag de focus echter op hardware: het verbeteren van de materialen zelf. Sinds enkele jaren breekt de internationale IT echter uit zijn eigen grenzen en comfortzone. IT-bedrijven die u op vandaag enkel bijstaan tijdens de noodzakelijke vernieuwing van uw hardware zijn hopeloos achterhaald. Ze bieden immers geen meerwaarde. In deze tijd van digitale transformatie – de next step na de digitale evolutie – wordt ieder bedrijf geconfronteerd met een toenemende kloof tussen wat mensen willen in dit digitale tijdperk en wat ze zelf daadwerkelijk in staat zijn te bieden. De mens – klanten maar ook werknemers – nemen de lead, en bedrijven moeten maar al te vaak volgen.

Als very early adapter van Microsoft Office 365 en alle tools en apps binnen deze omgeving, alsook cloud en hybride computing in al zijn facetten, high level security i.s.m. een wereldspeler als CISCO zijn ConXioN en zijn medewerkers op vandaag consultants voor zo veel meer dan IT voor uw bedrijf.

We helpen onze klanten om hun IT af te stemmen op hun werkprocessen en zakelijke activiteiten, en niet omgekeerd. ‘Mee zijn’ is voor ons nooit genoeg! We trekken al jaren volop de kaart van innovatie, ter verbetering van uw interne organisatie, klanten interacties, interne processen van samenwerking in de breedste zin, het gebruik en de analyse van data, de verbetering van de klantenervaring, het klaarstomen van KMO’s inzake GDPR, en nog zo veel meer.

Vorig jaar wonnen we zowel bij Microsoft als bij Proximus de Innovation award 2017. Mooie erkenningen waar we eventjes van genieten. Maar eerlijk: daar doen we het niet voor. Het maakt gewoon deel uit van ons ConXioN DNA …

Kristof Provoost

Team Lead kmo advisors bij ConXioN

Focus: Adviseren en begeleiden van kmo klanten in hun IT trajecten