Persbericht – Wind in de rug, sensor op het dak

ConXioN reikt de tools aan om de digitale transformatie in te zetten bij MidMarket bedrijven.

Bij de maker van ventilatie en zonneweringen Renson gebruiken ze sensoren om hun producten te laten inspelen op de weersomstandigheden. Het moet zover komen dat een storm in Kortrijk er voor zorgt dat de systemen in Antwerpen zichzelf afstemmen. Pieterjan van Leemputten, DataNews

Renson is al een tijdje bezig met de digitale transformatie. Externe partners krijgen via hun tablet automatisch de recentste presentaties binnen en kunnen producten op maat digitaal configureren. Maar ook het kernproduct zelf wordt aangepakt. Het bedrijf verkoopt nog steeds zonneweringen en ventilatiesystemen. Maar die functioneren binnenkort anders dan vandaag. “We waren een productiebedrijf maar vandaag zijn we ook een kennisbedrijf”, legt Patrick Snauwaert, CIO van Renson uit. “Je begint met veel te luisteren naar klanten, neem nu e-commerce. We dachten dat dit het voor ons makkelijk zou maken, maar het moet net voor de klant makkelijker worden en dat is een andere mindset. “

Maar de grootste uitdaging is de stap naar IoT. ” We zijn nu een tweetal jaar bezig met het capteren van data en te verkennen wat we er mee kunnen doen”. Lees het volledige artikel vanuit Datanews

Renson digitale transformatie