Samenvatting The New Shopping Experience

De retailsector is volop in transformatie waardoor het klassieke shoppingmodel sterk aan het veranderen is. Tijdens het retailseminarie ‘The New Shopping Experience’ belichtten 4 ervaren specialisten hoe u als (lokale) retailer positief kan omgaan met digitalisering.

Keynotes

  • Hoe als retailer positief omgaan met digitalisering?
    Jo Caudron – Partner @ Duval Union Consulting
  • Een blik achter de schermen van ‘De Bel & Bo omnichannel beleving’
    Chris Cokelaere – ICT Manager @ Bel & Bo
  • De nieuwe winkelbeleving voor de hyper-geconnecteerde klant?
    Thomas Swinnen, Comstor – Cisco Meraki, Richard Stangroom – Purple

Hoe als retailer positief omgaan met digitalisering?

Jo Caudron van Duval Union Consulting startte de middag met een hoogstaande keynote over de digitalisering in Retail en hoe u als retailer er mee omgaat. Nieuwe spelers en ‘subscription based modellen’ zoals Hello Fresh, Amazon, Instacart, … veranderen de spelregels, dus is het hoog tijd om actie te ondernemen.

Welke actie?

  • Zorg voor digitale kennis en de juiste mindset in het management van uw organisatie
  • Volg de markt tendensen nauw op en creëer duidelijke inzichten
  • Maak een impactanalyse voor uw organisatie
  • Denk na over uw toekomst en werk verschillende scenario’s uit
  • Stel uw digitale roadmap op met concrete actieplannen

 

Jo Caudron @ ConXioN event

The-new-shopping-experience

Download de Sway samenvatting

De belangrijkste highlights van de keynotes tijdens The New Shopping Experience voor u op een rij, inclusief de 16 Bel & Bo omnichannel facts.

Een blik achter de schermen van ‘De Bel & Bo omnichannel beleving’

Bel & Bo kiest heel bewust voor een omnichannelstrategie en hanteert hierbij de visie dat het de klant zelf is die bepaalt:

  • WAAR zij/hij wil kopen
  • WAT zij/hij wenst te kopen
  • WANNEER zij/hij  koopt (24/7)
  • HOE/WAAR zij/hij zijn bestelling wilt geleverd zien

Dat hiermee belangrijke strategische keuzes gepaard gaan, tal van uitdagingen je pad kruisen en dit een continu ‘verbeteringsproces’ is, bleek uit de boeiende presentatie van Chris Cokelaere.

Lees de 16 Bel & Bo omnichannel facts in de sway samenvatting:

  • De collecties & prijzen in de winkel als online zijn identiek
  • Het Bel & Bo ERP – programma is volledig gekoppeld met het gebruiksvriendelijke online platform, Magento
  • 50 % van de klanten kiest ervoor om hun bestelling op te halen in één van de winkels

Bel & Bo en ConXioN

De nieuwe winkelbeleving voor de hyper-geconnecteerde klant?  

De ‘super’ mobiele klant gebruikt zijn smartphone meer dan u denkt tijdens het shoppen. Het aanbieden van Free Wifi wordt dan ook gretig gesmaakt door consumenten. Hoe kan u uw guest wifi inzetten als een marketingtool? Welke klantgegevens en inzichten over het winkelgedrag levert u dit op?

Cisco Meraki

Iedereen stond alvast versteld van de mogelijkheden! Cisco Meraki voor Retail & Purple gaven live demo’s van wat het aanbieden van guest Wifi voor uw organisatie kan betekenen.

Niet alleen biedt u een extra service voor uw klanten, u beschikt over een schat aan informatie. Enkele features:

  • Performant en beveiligd Wifi Netwerk voor medewerkers, klanten en administrators
  • Aanbieden van ‘Branded’ Guest Wifi met eigen look & feel
  • Integratie van sociale media
  • Versturen van gerichte boodschappen naar klanten dankzij in te stellen eshots, emails of sms
  • Winkel- en location analytics
  • Klantidentificatie en inzicht in voorkeuren

Lees ook :

Wenst u meer info over deze oplossingen, contacteer dan de ConXioN medewerkers via info@conxion.be

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn