conxion logo wit
Klantenzone

Alles wat je als klant nodig hebt, verzameld op één plek.

Volg ons!

Wat is Teams Calling en hoe werkt het? | 52 Topics

In de snel veranderende wereld is flexibiliteit de sleutel tot succes geworden. Een opmerkelijke verschuiving die we de laatste tijd hebben gezien, is de verhuizing van traditionele telefooncentrales naar cloudgebaseerde oplossingen, zoals Teams Calling.

 

In deze 52 Topics aflevering leggen Kevin Couvreur en Andreas Van Waeyenberge, cloud engineer bij ConXioN, uit wat Teams Calling inhoudt en hoe het werkt. Je ontdekt de voordelen voor jouw bedrijf, de aandachtspunten bij de overstap van een traditionele naar een cloud-telefooncentrale en de nieuwste trends in de markt.

In 52 Topics gaat Kevin wekelijks de strijd aan met een technisch topic. Onderwerpen van ‘XR’ over ‘big data’ tot ‘zero trust’, die hij in 10 minuten en in begrijpelijke taal duidelijker maakt.

 

Bekijk de aflevering hierboven als video, lees het hieronder als blog of beluister hem als podcast op Spotify, Apple Podcasts of Google Podcasts. 👇

Snelle links 🔗:

Wat is Teams Calling?

Teams Calling is een functie van Microsoft Teams waarmee je kunt bellen en gebeld worden met jouw vaste nummer vanuit de Teams-app. Je kunt het gebruiken op elk apparaat, zoals jouw computer, smartphone of tablet.

 

Je kan ook jouw telefooncentrale in de cloud beheren, waardoor je geen traditionele telefooncentrale meer nodig hebt.

Alles in de Cloud

Een van de meest opvallende kenmerken van cloudgebaseerde telefonie is de eliminatie van de traditionele telefooncentrale. Maar is dit de perfecte vervanger? Zoals bij elk innovatief concept, zijn er voor- en nadelen.

De voordelen van Teams Calling

Geavanceerde functies

Een van de voordelen van Teams Calling is dat het een volwassen product is geworden, dat zich kan meten met de traditionele telefonie. Cloudgebaseerde telefonie biedt geavanceerde functies, zoals gespreksopname, gespreksanalyse en meer.  

 

Het is niet alleen een telefoonoplossing, maar ook een onderdeel van het volledige Microsoft ecosysteem. Dit betekent dat je het kunt integreren met andere Microsoft-producten en -diensten. Zo kun je al jouw bedrijfsdata met elkaar verbinden en inzichten genereren die relevant zijn voor jouw bedrijf.

Automatisering met Teams

Een ander voordeel van werken met Teams is automatisering. Wanneer medewerkers een druk agenda hebben, kunnen ze gesprekken eenvoudig naar voicemail laten gaan. Teams heeft namelijk zicht op jouw agenda.

Flexibiliteit in de cloud

Een ander voordeel is de flexibiliteit die het biedt aan de gebruikers.

Teams calling is niet beperkt tot specifieke toestellen, zoals vaste telefoons of headsets. Werknemers kunnen naadloos schakelen tussen verschillende apparaten, zoals computers, smartphones of tablets, en locaties, zoals kantoor, thuis of onderweg. Het zorgt ervoor dat de werknemers altijd bereikbaar zijn, waar ze ook zijn.

 

Ze kunnen ook gebruik maken van handige functies, zoals doorschakelen, interactieve voice response (IVR) en wachtrijen.

Hybride model

Een bijkomend voordeel is dat het niet noodzakelijk is om alles naar de cloud te exporteren. Bedrijven kunnen ervoor kiezen om hun bestaande telefooncentrales te behouden door integratiemogelijkheden te benutten.

De nadelen van Teams Calling

Hoewel teams calling veel voordelen heeft, blijft het nog steeds een telefoongesprek via internetconnectiviteit, waardoor het soms kan gebeuren dat je een seconde moet wachten vooraleer je de andere persoon aan de lijn hoort. Het is niet te vergelijken met een vaste telefoon waarbij je meteen weer door kan.

 

Maar dat hoeft ook niet, want Teams Calling is er niet om hetzelfde te bieden als een vaste telefoon, maar om andere voordelen te bieden. Het heeft andere functies en toepassingen, die aansluiten bij de moderne manier van werken.

Heb jij ook een vraag voor Kevin? Geef een virtueel seintje en laat je vraag achter op sociale media! #RodeTelefoon