Besparingen bij Igepa dankzij Telco-conceptstudie

Besparingen zijn belangrijker dan ooit. Door je (verborgen) telecomkosten te bekijken, kan je als organisaties vele euro's uitsparen.

Telco-conceptstudie met analyse, verbetermogelijkheden en monitoring

Betere tarieven bij dezelfde telecomprovider

Future proof monitoring en ontzorging

Industrie

Groothandel in papierwaren, print- en signmedia, verpakkingsmaterialen en grafische technologie

Samenwerking

Oktober - heden

Hoofdkantoor

Aalter, België

Technologie

Telco Conceptstudie / Telco Managed Services / Microsoft SharePoint / Microsoft 365

Volg in Aalter de tientallen wit-groene vrachtwagens en je arriveert vanzelf bij Igepa Belux. Deze totaalleverancier van signing- en printmedia, grafische technologie, software, supplies en packaging is hoofdzakelijk actief in de grafische sector maar ook ver daarbuiten. ConXioN is al jarenlang IT-partner en hielp Igepa nu om aanzienlijke kosten te besparen op vlak van telecom.

De uitdaging: historisch gegroeide telecomsituatie vereenvoudigen

Door de historische groei van de organisatie, met extra vestigingen, werden steeds meer nummers geactiveerd, extra toestellen voorzien, of bijkomende internetlijnen aangelegd. Het resultaat? Zo beschikte Igepa over heel wat vaste telefonielijnen waarvan niet meer duidelijk was of ze nog actief waren of niet. Daarnaast beschikten ze over mobiele contracten die niet langer de voordeligste waren. Maar vooral: Igepa was niet op alle locaties ontdubbeld. Als het Explore-netwerk in één vestiging zou wegvallen, zou heel Igepa dus in de problemen komen.

 

Voor veel bedrijven is telecom een noodzakelijke kost: iets wat veel tijd vraagt om te herbekijken. Betere voorwaarden krijgen of de structuur herzien zou een nieuwe provider betekenen en dat lijkt omslachtig. Zo was het ook bij Igepa. Aan het ConXioN Telcoteam om het tegendeel te bewijzen!

De aanpak: Telco-conceptstudie

Het ConXioN Telcoteam ging langs bij Igepa om de huidige telecomsituatie te evalueren in een uitgebreide Conceptstudie. Onze Telco Solution Advisors brachten de huidige situatie in kaart en ging ook de technische situatie na. Zo werd bijvoorbeeld gecontroleerd of de firewall voldoende verkeer aankon. Vervolgens onderhandelden zij met de huidige én potentiële nieuwe providers, om voor de beste oplossing voor Igepa ook de beste prijs te bekomen

Rani Vincent

Door me de afgelopen 10 jaar te verdiepen in de telecomleveranciers en hun oplossingen, en een nauwe samenwerking met de andere teams, kan ConXioN alles vóór en na het netwerk op elkaar afstemmen. Want Telco en IT zijn één geheel en hebben veel invloed op elkaar - en dat wordt vaak vergeten.

Rani VincentTelco Solution Advisor bij ConXioN

De outcomes: 30.000 euro besparingen per jaar en complete ontzorging

Voor Igepa werd een vernieuwde oplossing voorgesteld die ervoor zal zorgen dat Igepa intern efficiënter kan communiceren. Daarnaast hebben ze dankzij een ontdubbelde verbinding nu bedrijfszekerheid op vlak van data: het internet kan niet meer zomaar op alle vestigingen uitvallen. Door daarnaast voor Telco Managed Services te kiezen, heeft Igepa nu een vaste partner en één aanspreekpunt die een future proof oplossing kan garanderen.

 

Als mooi bijkomend voordeel van deze herzieningen, kon Igepa aan aanzienlijke kostenbesparingen doen zonder daarvoor van provider te moeten veranderen, of zonder andere rompslomp. Zo besparen ze nu maandelijks tussen de 2.000 en 3.000 euro. Zo’n 30.000 euro per jaar, dus!

Telco Managed Services

De Telco Managed Services van ConXioN zorgt voor een complete ontzorging bij de klant. Het ConXioN Telcoteam blijft de conceptstudie voortdurend opvolgen en gaat na of de adviezen correct geïmplementeerd werden, of de oude diensten correct werden stopgezet… Maar blijft ook proactief op zoek gaan naar betere of meer voordelige oplossingen voor de telecomsituatie.

Telco-conceptstudie met analyse, verbetermogelijkheden en monitoring

Betere tarieven bij dezelfde telecomprovider

Monitoring en ontzorging

Industrie

Groothandel in papierwaren, print- en signmedia, verpakkingsmaterialen en grafische technologie

Hoofdkantoor

Aalter, België

Technologieën

Telco Conceptstudie / Telco Managed Services / Microsoft SharePoint / Microsoft 365

Gerelateerde referenties

Voorgevel van Bellimmo, een horecaspecialist, met duidelijk zichtbaar bedrijfslogo en ingang

Bellimmo gaat digitaal: 95% van klanten bestelt nu via webshop

Om in te spelen op de groeiende klantvraag en hun interne processen te optimaliseren, koos Bellimmo voor een volledige integratie van Microsoft Business Central als hun ERP-systeem. Deze integratie biedt het bedrijf de mogelijkheid om bestellingen efficiënter te verwerken en het voorraadbeheer te verbeteren. Dankzij de overstap naar dit digitale systeem kan maar liefst 95% van de klanten nu eenvoudig bestellingen plaatsen via de webshop. Dit heeft zowel de klanttevredenheid als de operationele efficiëntie aanzienlijk verhoogd.

Benieuwd naar wat ConXioN voor jouw organisatie kan doen?

Net als voor Igepa Belux kan ConXioN ook voor jouw organisatie een gepaste oplossing uitwerken. Neem snel contact met ons op en we bekijken samen de mogelijkheden.