Besparingen bij Igepa dankzij Telco-conceptstudie
Telco-conceptstudie met analyse, verbetermogelijkheden en monitoring
Betere tarieven bij dezelfde telecomprovider
Future proof monitoring en ontzorging
Industrie
Groothandel in papierwaren, print- en signmedia, verpakkingsmaterialen en grafische technologie
Oktober - heden
Hoofdkantoor
Aalter, België
Technologie
Telco Conceptstudie / Telco Managed Services / Microsoft SharePoint / Microsoft 365
Volg in Aalter de tientallen wit-groene vrachtwagens en je arriveert vanzelf bij Igepa Belux. Deze totaalleverancier van signing- en printmedia, grafische technologie, software, supplies en packaging is hoofdzakelijk actief in de grafische sector maar ook ver daarbuiten. ConXioN is al jarenlang IT-partner en hielp Igepa nu om aanzienlijke kosten te besparen op vlak van telecom.
De uitdaging: historisch gegroeide telecomsituatie vereenvoudigen
Door de historische groei van de organisatie, met extra vestigingen, werden steeds meer nummers geactiveerd, extra toestellen voorzien, of bijkomende internetlijnen aangelegd. Het resultaat? Zo beschikte Igepa over heel wat vaste telefonielijnen waarvan niet meer duidelijk was of ze nog actief waren of niet. Daarnaast beschikten ze over mobiele contracten die niet langer de voordeligste waren. Maar vooral: Igepa was niet op alle locaties ontdubbeld. Als het Explore-netwerk in één vestiging zou wegvallen, zou heel Igepa dus in de problemen komen.
Voor veel bedrijven is telecom een noodzakelijke kost: iets wat veel tijd vraagt om te herbekijken. Betere voorwaarden krijgen of de structuur herzien zou een nieuwe provider betekenen en dat lijkt omslachtig. Zo was het ook bij Igepa. Aan het ConXioN Telcoteam om het tegendeel te bewijzen!
De aanpak: Telco-conceptstudie
Het ConXioN Telcoteam ging langs bij Igepa om de huidige telecomsituatie te evalueren in een uitgebreide Conceptstudie. Onze Telco Solution Advisors brachten de huidige situatie in kaart en ging ook de technische situatie na. Zo werd bijvoorbeeld gecontroleerd of de firewall voldoende verkeer aankon. Vervolgens onderhandelden zij met de huidige én potentiële nieuwe providers, om voor de beste oplossing voor Igepa ook de beste prijs te bekomen.
Door me de afgelopen 10 jaar te verdiepen in de telecomleveranciers en hun oplossingen, en een nauwe samenwerking met de andere teams, kan ConXioN alles vóór en na het netwerk op elkaar afstemmen. Want Telco en IT zijn één geheel en hebben veel invloed op elkaar - en dat wordt vaak vergeten.
Rani VincentTelco Solution Advisor bij ConXioN
De outcomes: 30.000 euro besparingen per jaar en complete ontzorging
Voor Igepa werd een vernieuwde oplossing voorgesteld die ervoor zal zorgen dat Igepa intern efficiënter kan communiceren. Daarnaast hebben ze dankzij een ontdubbelde verbinding nu bedrijfszekerheid op vlak van data: het internet kan niet meer zomaar op alle vestigingen uitvallen. Door daarnaast voor Telco Managed Services te kiezen, heeft Igepa nu een vaste partner en één aanspreekpunt die een future proof oplossing kan garanderen.
Als mooi bijkomend voordeel van deze herzieningen, kon Igepa aan aanzienlijke kostenbesparingen doen zonder daarvoor van provider te moeten veranderen, of zonder andere rompslomp. Zo besparen ze nu maandelijks tussen de 2.000 en 3.000 euro. Zo’n 30.000 euro per jaar, dus!
Telco Managed Services
De Telco Managed Services van ConXioN zorgt voor een complete ontzorging bij de klant. Het ConXioN Telcoteam blijft de conceptstudie voortdurend opvolgen en gaat na of de adviezen correct geïmplementeerd werden, of de oude diensten correct werden stopgezet… Maar blijft ook proactief op zoek gaan naar betere of meer voordelige oplossingen voor de telecomsituatie.
Telco-conceptstudie met analyse, verbetermogelijkheden en monitoring
Betere tarieven bij dezelfde telecomprovider
Monitoring en ontzorging
Industrie
Groothandel in papierwaren, print- en signmedia, verpakkingsmaterialen en grafische technologie
Hoofdkantoor
Aalter, België
Technologieën
Telco Conceptstudie / Telco Managed Services / Microsoft SharePoint / Microsoft 365
Gerelateerde referenties
Bellimmo gaat digitaal: 95% van klanten bestelt nu via webshop
Om in te spelen op de groeiende klantvraag en hun interne processen te optimaliseren, koos Bellimmo voor een volledige integratie van Microsoft Business Central als hun ERP-systeem. Deze integratie biedt het bedrijf de mogelijkheid om bestellingen efficiënter te verwerken en het voorraadbeheer te verbeteren. Dankzij de overstap naar dit digitale systeem kan maar liefst 95% van de klanten nu eenvoudig bestellingen plaatsen via de webshop. Dit heeft zowel de klanttevredenheid als de operationele efficiëntie aanzienlijk verhoogd.
Thuiswest zet na fusie van 4 organisaties IT in als driver
Thuiswest merkt na Azure migratietraject, een groot verschil. Ontdek hoe hun security score verbeterde, ze nu hybride kunnen werken en meer.
Hoe Allinox zijn IT-infrastructuur optimaliseert met HPE SimpliVity
Ontdek hier hoe Allinox, een gerenommeerde partner voor private label kookgerei wereldwijd, zijn IT-infrastructuur optimaliseert.
Benieuwd naar wat ConXioN voor jouw organisatie kan doen?
Net als voor Igepa Belux kan ConXioN ook voor jouw organisatie een gepaste oplossing uitwerken. Neem snel contact met ons op en we bekijken samen de mogelijkheden.